Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Blázinec - 15.den

Vyoraná myš. Zpěv hrobaře. Nejlepší lék na duševní pohodu je práce venku. Švadlena s gramlavýma rukama. Opět relaxace.

Těsně před budíčkem mě vzbudil Honza stepující před naším pokojem už oblečený v bundě. Čekal, kdy půjdeme na ranní procházku. Když jsem kolem něj rozpačitě procházela ještě v nočním úboru (pusinkovaném overalu připomínajícím jägrovky), pochválil mě, že mám sexy pyžamo.

 

Při ranní komunitě jsme zazpívali písničku Hrobař, kterou jsme narychlo trénovali s Markem a Maruškou ještě včera večer. Pro tento týden jsem si zamluvila funkci písničkáře. Mám ale trochu problém s tím, že když navrhnu nějakou písničku ke komunitě, Marek a Maruška ji neumí oba zahrát. A bez jejich hudebního doprovodu nedokážu přimět všechny, aby zpívali se mnou. Hrobaře navrhl nakonec Marek, protože prý není těžké to zahrát na kytaru.

 

Dopoledne měla naše skupina pracovat venku. Spravovaly jsme s Petrou krmítko pro sýkorky umístěné v altánku. Na zvláštní povolení sester jsme směly použít provázek a nůž a zavěsily jsme půlku kokosové skořápky na sloup altánku. Nasypaly jsme do krmítka slunečnicová semínka, která už dříve někdo z pacientů pro ptáčky koupil. Kolem altánku jsme pozametaly i rozsypané slupky semínek

 

Společně s ostatními jsme zametali listí před vchodem oddělení a utírali dřevěné lavičky. Po zbytek dopoledne jsme seděli venku s kafem, holky jako obvykle kouřily a bavily se o svých zkušenostech s porody. Se smíchem se pustily do líčení poněkud nechutných detailů, jak krvácely, nebo jak z některé z nich stříkala plodová voda na všechny strany. Jednu prý zašíval krátkozraký medik, který se na svou práci potřeboval dívat z takové blízkosti, až se jí málem v intimních partiích dotýkal špičkou nosu. Petra mezi námi seděla nějak zaražená a smutná. Vzpomněla jsem si, jak nám před časem říkala, že nemůže mít děti. Šla jsem k ní a zeptala se, jestli jestli jí ty řeči vadí a je jí to líto. Jak seděla na lavičce, zezadu jsem ji objala.Tvrdila, že je to v pořádku.

 

Po obědě jsme měli volno, protože krátkou relaxaci jsme stihli ještě před obědem. Na společence jsem se jala vybírat písničku ze zpěvníků na další den. Marek se tam uvelebil na gauči a říkal, že je to tady asi poprvé, kdy neví, co má dělat. Po chvilce přišly sestry a vyhodily nás ven, že tam budou mít provozní schůzi. Pocahontas nakrčila nos a mezi zuby procedila: „Teda, tady je smrad, fuj.“

 

Šla jsem na náš pokoj a pokoušela jsem se obšít lem svých dlouhých šatů. Původně byly ještě asi o dvacet centimetrů delší. Před nástupem do blázince jsem je jenom ustřihla, že to bude stačit. Teď už se ale látka začala trochu třepit. Jarka mi půjčila jehlu a nit a Honza, když mě viděl, jak s tím zápasím, mi nabídl pomoc. Šije totiž určitě líp, než já. (To v podstatě kdokoliv.) Nakonec jsem to nějak zvládla. Ten lem je stejně až skoro u země, takže to nebylo ani vidět. Po tak náročném výkonu jsem na hodinu usnula.

 

Později odpoledne jsme šli na jógu. To je můj oblíbený program tady. Cvičitelka nám znovu podrobně vysvětlila správný způsob dýchání a také to, že nemáme žádný pohyb provádět přes bolest. Jedna spolupacientka to minule nějak přehnala, a teď ji bolí záda. Prováděli jsme různé cviky na uvolnění energetických drah k jednotlivým orgánům a nakonec zase relaxovali.

 

Autor: Renata Svobodná | čtvrtek 22.10.2020 12:03 | karma článku: 8,67 | přečteno: 276x
  • Další články autora

Renata Svobodná

Dušičky procházejí žaludkem

Letos jsme na Dušičky na hřbitov dostali až dnes. Zato jsme si podle rčení, že láska prochází žaludkem, na své rodiče a prarodiče vzpomněli při večeři.

4.11.2021 v 21:36 | Karma: 13,02 | Přečteno: 296x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Po 21. hodině všichni spát. A ruce na peřinu!

Jak dokážu, že jdu z práce? Jak dokážu, že jsem venku kvůli psovi, i když zrovna nekaká? Co když jsem náměsíčná? A můžou venku být strašidelné dýně?

27.10.2020 v 15:05 | Karma: 25,93 | Přečteno: 907x | Diskuse| Ostatní

Renata Svobodná

Už dva týdny v blázinci

Ještě jsem na cestě, nevystupovat! Krása nesmírná. Nikdo tu nemá péro. Slovenština je sexy (i v podání doktora Sovy).

21.10.2020 v 13:34 | Karma: 12,97 | Přečteno: 387x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Ani make up a absence tepláků nezaručí vydařenou neděli.

Neděle naprd. V blázinci je zatím líp. Paralympijské šipky. „Teď mi dejte všichni pokoj, jdu relaxovat!“

16.10.2020 v 12:18 | Karma: 13,40 | Přečteno: 334x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

11. den - vycházka z blázince mezi "normální" lidi

Já jsem ale kráva! Nebo mě někdo citové vydírá. Co byste dělali, kdybyste viděli dospělou ženskou brečet v kavárně?

15.10.2020 v 14:07 | Karma: 13,89 | Přečteno: 427x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 493x
Jsem lehce nevyrovnaná normální ženská. Něco mezi šedou myší a hrdou lvicí. Introvert exhibicionista. 

Blog si vedu už několik let, ale tady teprve začínám. Je to pro mě někdy záznam neutuchající samomluvy, amatérská autopsychoterapie, jindy možnost pobavit sebe či čtenáře svým zážitkem. Provází mně na mé klikaté cestě k fyzickému i duševnímu zdraví.

Deník z blázince není aktuální, psala jsem jej v roce 2019.