Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ani make up a absence tepláků nezaručí vydařenou neděli.

Neděle naprd. V blázinci je zatím líp.  Paralympijské šipky. „Teď mi dejte všichni pokoj, jdu relaxovat!“

V neděli jsme chtěli strávit pár hodin společně jako rodina. Manžel se synem se měl vrátit z víkendového pracovního pobytu na pevnostech co nejdříve, vyzvednout malou u babičky a sejít jsme se měli doma.

Dorazila jsem po obědě domů, převlekla jsem se a místo džín (které doma vůbec nenosím, ale v blázinci skoro pořád, pokud tedy nemám raději tepláky) jsem si oblékla šaty. Po dvou týdnech,kdy jsem vypadala buď jako nemocná bledule, nebo od pláče opuchlá pivoňka,jsem se konečně namalovala a trochu upravila a těšila sena muže i děti.

Volali mi ale, že se hodně zdrželi, ještě ani nevyjeli a doma by mohli být až tak v pět. Tou dobou já už musím být v léčebně a odevzdat sestřičkám propustku a podává se večeře. Přijeli těsně před pátou hodinou a já jsem jen přistoupila do auta, aby mě zavezli zpátky. Musela jsem do léčebny zavolat a omluvit se, že se s návratem opozdím. Manžel navíc vypadal jako naštvaný, skoro nemluvil. Prý byl jenom strašně unavený. Pracovali asi celý víkend. Mrzelo mě, že nám to tak nevyšlo.

Večer mě aspoň trochu rozptýlil zpěv s kytarou, na kterou hrál Marek. Připadala jsem si jako v pubertě na skautském táboře. Později jsme si zahráli turnaj v šipkách. Honza, Marek, Rosťa a Petra byli už zkušení hráči a mně, jako naprosté amatérce a nesportovkyni, poskytovali různé výhody a úlevy. Mohla jsem při házení na terč stát krok za čárou, a když zjistili, že při svých 150 centimetrech výšky prostě nedokážu zamířit šipkou pouhým zamhouřením oka (které mají ostatní někde ve výšce terče), ale hážu s nataženou paží odhadem někam nad sebe, postavil mi Honza schůdek z karimatek určených k relaxaci, abych měla výškové podmínky srovnatelné s nimi. Připadala jsem si jako paralympionička. Nakonec jsem ty šipky vyhrála, na což Marek prohlásil, že to je jen štěstí začátečníka. „Začínáš mě docela srát“, řekl mi, ale smál se při tom.

Na pondělní ranní komunitu jsem přišla ještě s jasně červenou pusou, protože ta rtěnka, kterou jsem se včera doma namalovala, je fakt dokonale neslíbatelná a já jsem vlastně neměla ani šanci ji s kýmkoliv slíbat. Popsala jsem komunitě, jak jsem byla zklamaná ze včerejšího odpoledne. Svůj momentální vzhled jsem shodila tím, že teď mi ke všemu nejde ani smýt barva ze rtů. Psycholožka mi řekla: „ A já jsem si myslela, že jste se namalovala schválně, protože vám to takhle opravdu sluší.“

Odpoledne volal manžel, aby mi řekl, že ho taky mrzí ta naše nevydařená neděle. Vybral si ale k telefonátu zrovna chvilku, kdy s dětmi vystupoval z auta po návratu ze školy a školky. Takže mezi větami, které patřily mně, mi do ucha občas zakřičel: „Vezmi si tu aktovku a mazej si ji okamžitě uklidit nahoru!“ a „To tě mám jako vyzouvat?!  Snad to umíš sama, ne?“

Cítila jsem zase tu nervozitu a stres ,jakou jsem zažívala při každodenním příchodu domů. Manžel se mě ptal, jestli mě to přestane tak stresovat, že až se vrátím z léčebny, a já jsem mu odpověděla, že nevím. Doufám, že tady stihnu načerpat dostatek pozitivní energie, aby mě to nerozhodilo.Anebo budu muset prostě dvakrát denně zavelet: „Teď mi dejte všichni pokoj, jdu relaxovat!“

Autor: Renata Svobodná | pátek 16.10.2020 12:18 | karma článku: 13,40 | přečteno: 334x
  • Další články autora

Renata Svobodná

Dušičky procházejí žaludkem

Letos jsme na Dušičky na hřbitov dostali až dnes. Zato jsme si podle rčení, že láska prochází žaludkem, na své rodiče a prarodiče vzpomněli při večeři.

4.11.2021 v 21:36 | Karma: 13,02 | Přečteno: 296x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Po 21. hodině všichni spát. A ruce na peřinu!

Jak dokážu, že jdu z práce? Jak dokážu, že jsem venku kvůli psovi, i když zrovna nekaká? Co když jsem náměsíčná? A můžou venku být strašidelné dýně?

27.10.2020 v 15:05 | Karma: 25,93 | Přečteno: 907x | Diskuse| Ostatní

Renata Svobodná

Blázinec - 15.den

Vyoraná myš. Zpěv hrobaře. Nejlepší lék na duševní pohodu je práce venku. Švadlena s gramlavýma rukama. Opět relaxace.

22.10.2020 v 12:03 | Karma: 8,67 | Přečteno: 276x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Už dva týdny v blázinci

Ještě jsem na cestě, nevystupovat! Krása nesmírná. Nikdo tu nemá péro. Slovenština je sexy (i v podání doktora Sovy).

21.10.2020 v 13:34 | Karma: 12,97 | Přečteno: 387x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

11. den - vycházka z blázince mezi "normální" lidi

Já jsem ale kráva! Nebo mě někdo citové vydírá. Co byste dělali, kdybyste viděli dospělou ženskou brečet v kavárně?

15.10.2020 v 14:07 | Karma: 13,89 | Přečteno: 427x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden podepsal miliardy, Kyjev hned dostane munici HIMARS a obrněnce Bradley

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  19:44

Sledujeme online Americký prezident Joe Biden dnes po několikaměsíčním schvalování v Kongresu podepsal zákon...

VIDEO: Plamenů se nezalekli. Američané pomáhali, dokud řidiče nevytáhli

24. dubna 2024  19:33

Starší řidič ve čtvrtek u americké Minnesoty sjel z dálnice a narazil do sloupu veřejného...

Lidovci znovu pokárali Cyrila Svobodu, ale vyhazov ze strany se nekoná

24. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  19:26

Lidovecká snaha vystrnadit ze strany jednoho ze svých nejznámějších politiků, bývalého šéfa strany...

Hrozí scénář Twitter? TikTok v USA narazil, šanci větří mocní miliardáři

24. dubna 2024  19:25

Čínské sociální síti TikTok ve Spojených státech po úterním hlasování Senátu zvoní hrana. Její...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 493x
Jsem lehce nevyrovnaná normální ženská. Něco mezi šedou myší a hrdou lvicí. Introvert exhibicionista. 

Blog si vedu už několik let, ale tady teprve začínám. Je to pro mě někdy záznam neutuchající samomluvy, amatérská autopsychoterapie, jindy možnost pobavit sebe či čtenáře svým zážitkem. Provází mně na mé klikaté cestě k fyzickému i duševnímu zdraví.

Deník z blázince není aktuální, psala jsem jej v roce 2019.