Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Na Měsíc

Co myslíš, že by ti pomohlo?“ zeptal se mě manžel do telefonu, když jsem mu volala cestou do práce, abych mu popřála dobré ráno a přiznala se, že to moje už zase nestojí za nic. (podzim 2019)

Od probuzení jsem zpruzená a otrávená, děti mi lezou na nervy, jen co vylezly z postele (vlastně už tím, že se jim vylézt nechtělo). Několikrát jsem je během ranního vypravování za povinnostmi seřvala, ať si pohnou, nebo přijedeme pozdě, jsem nervní ze spěchu doma, řízení auta ranní špičkou přes město, a teď ze setrvačnosti jdu do práce, kde budu půl dne sedět u počítače a dělat něco, co mě nebaví a nevidím v tom žádný smysl. Jak já bych mohla někomu pomoct, když jsem sama úplně v háji?

 

Odpoledne budu chystat večeři, starat se o domácnost, bavit se s dětma, co bylo ve škole a školce, možná vyšetřím trochu času na procházku po venku, ale večer, jak se setmí, budu zas jak praštěná palicí po hlavě a nejradši bych šla spát zároveň s dětma. To prý dělají ty prášky, které se už několik měsíců snažím poctivě brát. Jenom ať mě potom nikdo neotravuje s plněním manželských povinností! Že to bývalo příjemné zakončení dne a projev vzájemné náklonnosti s manželem, si už vůbec nepamatuju.

 

Netěším se ani na víkend, který je pro mě jen čas na dohnání restů v domácnosti z pracovního týdne. I když máme volno a trávíme čas s dětmi, dráždí mě každé jejich „mamí!“ k nepříčetnosti. Často se stává, že na mě mluví obě děti i manžel najednou a já nejsem schopná přepínat z jednoho na druhého a nejradši bych se na ně utrhla: “Dejte mi všichni pokoj!“. Když jsem ještě byla schopná na téma nadměrného ruchu a řečí více lidí najednou žertovat, navrhovala jsem: „Otevřete okno, ať se ten hluk vyvětrá!“ Teď bych potřebovala nějak vyvětrat v hlavě. Jsem protivná sama sobě a znechucená celým světem. Z ničeho nemám radost, na nic se netěším. Nepomáhají prášky, procházky, které jsem si naordinovala, ani dostatek slunečního svitu za uplynulé léto. Teď se zase dřív stmívá, a já nevím, jak přečkám zimu.

 

„Co by mi pomohlo? Já už ani nevím. Snad vypadnout z toho všeho na měsíc pryč. Sbalit si na záda batoh a chodit sama po horách a spát venku, vařit na ohni a být jen se svýma myšlenkama. Nebo odletět fakt na Měsíc, ať jsem od starostí co nejdál“. Když jsem se vrátila zpátky na zem, napadlo mě, že by mi snad psychiatr mohl napsat na pár týdnů neschopenku, abych měla čas chodit často do lesa a udělat si pořádek v hlavě. „Anebo se prostě nechám zavřít do blázince!“, vykřikla jsem nakonec do telefonu, až jsem se lekla, že to někdo uslyší a rovnou mě tam odvezou. „Uf, to já bych teda nemohl, tam by mě nikdo nedostal, ale jestli myslíš, že by ti to prospělo…“, odpověděl manžel.

 

Později v čekárně u psychiatra jsem se snažila sesumírovat, jak se cítím a co mě trápí, a z té beznaděje jsem se sama nad sebou nezadržitelně rozbrečela. Takže když jsem vcházela do ordinace, slzy ze mě stříkaly na všechny strany. Doktor si mě vyslechl, i můj nesmělý návrh, jestli by mi nepomohla hospitalizace, a oznámil mi, že by to byla možnost, ale prozatím by si ji nechal v záloze a předepíše mi navíc další léky „na projasnění nálady“. „Vždyť vy ten život máte celkem pestrý a musíte se naučit žít s tím, co máte.“

 

Jak jako pestrý, když mám pocit, že všechno stojí za hovno? Poslouchal mě vůbec, když jsem říkala, že už nemůžu dál? A kdy se to mám učit, když na nic nemám čas a připadám si úplně vyčerpaná? Nevím, jestli se tomuhle říká vyhoření, protože já jsem nikdy doopravdy neplápolala, ale teď je ze mě jenom hromádka chladnoucího popela. Nakonec mi přece jenom to doporučení do léčebny napsal, a sice na psychosomatické oddělení, kde je pobyt na 6-10 týdnů. Takže ne měsíc, ale dva.

Tři-dva-jedna-start!

 

Autor: Renata Svobodná | úterý 11.8.2020 14:55 | karma článku: 14,65 | přečteno: 581x
  • Další články autora

Renata Svobodná

Dušičky procházejí žaludkem

Letos jsme na Dušičky na hřbitov dostali až dnes. Zato jsme si podle rčení, že láska prochází žaludkem, na své rodiče a prarodiče vzpomněli při večeři.

4.11.2021 v 21:36 | Karma: 13,02 | Přečteno: 296x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Po 21. hodině všichni spát. A ruce na peřinu!

Jak dokážu, že jdu z práce? Jak dokážu, že jsem venku kvůli psovi, i když zrovna nekaká? Co když jsem náměsíčná? A můžou venku být strašidelné dýně?

27.10.2020 v 15:05 | Karma: 25,93 | Přečteno: 907x | Diskuse| Ostatní

Renata Svobodná

Blázinec - 15.den

Vyoraná myš. Zpěv hrobaře. Nejlepší lék na duševní pohodu je práce venku. Švadlena s gramlavýma rukama. Opět relaxace.

22.10.2020 v 12:03 | Karma: 8,67 | Přečteno: 276x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Už dva týdny v blázinci

Ještě jsem na cestě, nevystupovat! Krása nesmírná. Nikdo tu nemá péro. Slovenština je sexy (i v podání doktora Sovy).

21.10.2020 v 13:34 | Karma: 12,97 | Přečteno: 387x | Diskuse| Osobní

Renata Svobodná

Ani make up a absence tepláků nezaručí vydařenou neděli.

Neděle naprd. V blázinci je zatím líp. Paralympijské šipky. „Teď mi dejte všichni pokoj, jdu relaxovat!“

16.10.2020 v 12:18 | Karma: 13,40 | Přečteno: 334x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

  • Počet článků 21
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 493x
Jsem lehce nevyrovnaná normální ženská. Něco mezi šedou myší a hrdou lvicí. Introvert exhibicionista. 

Blog si vedu už několik let, ale tady teprve začínám. Je to pro mě někdy záznam neutuchající samomluvy, amatérská autopsychoterapie, jindy možnost pobavit sebe či čtenáře svým zážitkem. Provází mně na mé klikaté cestě k fyzickému i duševnímu zdraví.

Deník z blázince není aktuální, psala jsem jej v roce 2019.